خرید محصولات برند درموسیس

معرفی 10 قرص و مکمل پوست و مو برای تقویت

معرفی 10 قرص و مکمل پوست و مو برای تقویت

داشتن موهای سالم، درخشان و پرپشت آرزوی بسیاری از افراد است. موهای زیبا اعتمادبه‌نفس را افزایش می‌دهند و نقش بسزایی در زیبایی ظاهری دارند. اما با گذر زمان و تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند استرس، رژیم غذایی نامناسب، کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی، مراقبت‌های نادرست و تغییرات هورمونی، سلامت مو به خطر افتاده و مشکلاتی نظیر خشکی، موخوره، ریزش مو و نازک شدن تار موها بروز پیدا می‌کند.

خوشبختانه راه‌حل‌هایی برای مقابله با این مشکلات و داشتن موهایی سالم‌تر وجود دارد که یکی از این راهکارها، مصرف مکمل‌های غذایی و بهترین قرص ویتامین مو است. مکمل‌ها و انواع قرص تقویتی مو حاوی ترکیباتی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که به تغذیه‌ی فولیکول‌های مو کمک کرده و سلامت آن‌ها را تقویت می‌کنند.

در این مقاله به معرفی بهترین های مکمل‌ پوست و مو و ناخن می‌پردازیم و شما را در انتخاب محصول مناسب بر اساس نیازهایتان همراهی خواهیم کرد.

اولین قدم برای انتخاب بهترین قرص ویتامین مو: شناخت علت ریزش مو

در حالت طبیعی، روزانه 50 تا 100 تار مو می‌ریزد که این ریزش بخشی از چرخه طبیعی رشد مو است و جای نگرانی ندارد. اما زمانی که الگوی ریزش مو تغییر می‌کند و شاهد ریزش غیرمعمول تارهای مو به صورت روزانه هستید، باید به دنبال علت آن باشید. عوامل متعددی می‌توانند زمینه‌ساز ریزش مو شوند که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

معرفی 10 قرص و مکمل پوست و مو برای تقویت

ریزش مو ناشی از هورمون‌ها

اختلالات هورمونی یکی از شایع‌ترین علل ریزش مو به شمار می‌رود که این مشکل در زنان بیشتر از مردان دیده می‌شود. از جمله تغییرات هورمونی که می‌توانند بر سلامت مو تأثیر بگذارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بارداری و زایمان: در دوران بارداری، سطح استروژن و پروژسترون افزایش می‌یابد. این تغییر هورمونی می‌تواند باعث شود که فاز استراحت مو طولانی‌تر شود و در نتیجه شاهد ریزش مو باشیم. معمولا این ریزش مو بعد از زایمان و بازگشتن سطح هورمون‌ها به حالت طبیعی برطرف می‌شود.
  • سندروم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS): این سندرم با برهم خوردن تعادل هورمونی در بدن زنان همراه است. از علائم PCOS می‌توان به رویش موهای زائد، قاعدگی نامنظم و ریزش مو اشاره کرد که با قرص تقویتی مو می‌توان تا حدی از عوارض این سندروم جلوگیری کرد.
  • یائسگی: کاهش سطح استروژن در دوران یائسگی نیز می‌تواند عاملی برای نازک شدن تار موها و ریزش آن‌ها باشد.

ریزش مو ناشی از استرس

استرس مزمن می‌تواند بر سلامت کلی بدن تأثیر بگذارد که یکی از عوارض آن ریزش مو است. در شرایط استرس‌زا، بدن ماده‌ای به نام کورتیزول ترشح می‌کند که می‌تواند بر چرخه رشد مو تأثیر بگذارد و باعث ریزش موی تکه‌ای (آلوپسی آره‌آتا) شود. ریزش مو ناشی از استرس معمولا موقتی است و با برطرف شدن عامل استرس‌زا، رشد موها مجددا آغاز می‌شود. علاوه بر این می‌توان با مصرف بهترین قرص ویتامین مو، جلوی ریزش موی ناشی از استرس را گرفت.

ریزش مو ناشی از عوامل ژنتیکی و ارثی

سابقه‌ی ریزش مو در خانواده می‌تواند یکی از عوامل زمینه‌ساز ریزش مو باشد. این نوع ریزش مو با نام آلوپسی آندروژنتیک شناخته می‌شود و در مردان به صورت عقب رفتن خط مو و در زنان به صورت کم پشت شدن موها در فرق سر تظاهر پیدا می‌کند.

آلوپسی آندروژنیک نوعی ریزش موی ارثی است که در اثر حساسیت فولیکول‌های مو به هورمون دی‌هیدروتستوسترون (DHT) ایجاد می‌شود. این هورمون از تجزیه‌ی تستوسترون به دست می‌آید و می‌تواند باعث کوچک شدن فولیکول‌های مو و در نتیجه نازک شدن تار موها و ریزش آن‌ها شود.

ریزش مو ناشی از آلودگی قارچی

یکی از بیماری‌های قارچی پوست سر به نام tinea capitis می‌تواند باعث ریزش مو شود. این بیماری معمولا در کودکان شایع‌تر است و با علائمی مانند پوسته‌پوسته شدن پوست سر، خارش و التهاب همراه است. تشخیص و درمان زودهنگام عفونت قارچی پوست سر می‌تواند از ریزش دائمی مو جلوگیری کند.

ریزش مو ناشی از روش‌های اشتباه نگهداری از موها

برخی از روش‌های نادرست مراقبت از مو می‌توانند زمینه‌ساز ریزش مو شوند. در این شرایط با مصرف بهترین قرص ویتامین مو در کنار کنار گذاشتن روش‌های نادرست نگهداری از موها، می‌توانید سلامت موهای خود را بازیابید. از اشتباهات رایج نگهداری از موها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شستشوی بیش از حد موها: شستشوی روزانه موها می‌تواند باعث خشکی و آسیب به ساقه‌ی مو شود. متخصصان توصیه می‌کنند که بسته به نوع مو و میزان چربی پوست سر، دفعات شستشو را تنظیم کنید.
  • استفاده از حرارت بالا برای حالت دادن به موها: سشوار کشیدن، اتو کشیدن و فر کردن مو با حرارت بالا می‌تواند به مرور زمان باعث آسیب به کوتیکول مو و در نتیجه ضعیف شدن و ریزش مو شود.
  • رنگ کردن مداوم موها: مواد شیمیایی موجود در رنگ مو می‌توانند باعث خشکی و سستی تار مو در طولانی‌مدت شود.

 بهترین قرص ویتامین مو

معرفی 10 قرص به عنوان بهترین قرص ویتامین مو

بازار محصولات مراقبتی پوست و مو مملو از انواع مختلف مکمل‌هاست. اما کدامیک از آن‌ها واقعاً مؤثر هستند؟ در ادامه به بررسی 10 قرص تقویتی مو به عنوان بهترین مکمل‌های موجود در بازار ایران می‌پردازیم که می‌توانند به داشتن موهایی سالم و درخشان کمک شایانی کنند.

1. قرص هیرونیک نیکان فارمد مهر

قرص هیرونیک محصول شرکت نیکان فارمد مهر یکی از شناخته‌شده‌ترین مکمل‌های تقویتی مو در ایران است. این محصول حاوی ترکیباتی نظیر بیوتین، زینک، سلنیوم، ویتامین‌های گروه ب و کوآنزیم Q10 است که هر کدام از این ترکیبات نقش مهمی در حفظ سلامت پوست و مو داشته و به افزایش ضخامت و استحکام تارهای مو کمک می‌کنند.

2. کپسول هیرتامین ادونس فرمولا

یکی از نام‌ها در لیست بهترین قرص ویتامین مو، کپسول هیرتامین ادونس فرمولا محسوب می‌شود. این مکمل حاوی ترکیباتی مؤثر برای تقویت و سلامت مو بوده که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویتامین A
  • ویتامین C
  • ویتامین D
  • تمام ویتامین‌های گروه B
  • بیوتین
  • زینک (روی)
  • سلنیوم
  • تیامین
  • نیاسین

خرید کپسول هیرتامین ادونس فرمولا

3. قرص سیستئین پلاس یوروویتال

قرص سیستئین پلاس یوروویتال، محصولی از شرکت دارویی Eurovital آلمان است. این قرص تقویتی مو حاوی دوز بالایی از ال-سیستئین به همراه ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامت پوست، مو و ناخن می‌باشد. ال-سیستئین در واقع جزء اصلی ساختار کراتین مو بوده و به استحکام تارهای مو کمک می‌کند.

خرید قرص سیستئین پلاس یوروویتال

4. کپسول رجوا درمکس پارس حیان

کپسول رجوا درمکس یکی از محبوب‌ترین مکمل‌های تقویت‌کننده مو و بهترین قرص ویتامین مو در ایران است. این محصول حاوی ترکیباتی مانند بیوتین، روی، منگنز، تمامی ویتامین‌ها و ال-سیستئین است. بیوتین در این مکمل نقش مهمی در سنتز کراتین دارد که پروتئین اصلی ساختار مو به شمار می‌رود. روی و منگنز نیز از جمله مواد معدنی ضروری برای حفظ سلامت پوست و مو هستند. از طرف دیگر ویتامین‌های گروه ب به ویژه ب6 و ب12 در کنار ویتامین E می‌توانند به افزایش استحکام تارهای مو، پیشگیری از ریزش مو و همچنین درخشندگی و براقیت موها کمک کنند.

خرید کپسول رجوا درمکس پارس حیان

5. قرص پرفکتیل ویتابیوتیکس

پرفکتیل از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین مکمل‌های تقویتی پوست، مو و ناخن به شمار می‌رود و حاوی ترکیبی غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های ضروری برای سلامت پوست و مو است. برخی از ترکیبات مهم موجود در پرفکتیل عبارتند از ویتامین‌های D3، E، C، گروه ویتامین‌های ب، منگنز، آهن، زینک، مس، سلنیوم و اسیدآمینه ال سیستئین.

پرفکتیل می‌تواند در رفع خشکی و موخوره مو، تقویت و افزایش ضخامت تار مو، درخشندگی و شادابی پوست و همچنین استحکام ناخن‌ها موثر باشد.

خرید قرص پرفکتیل ویتابیوتیکس

6. کپسول ژلاتینی هر ویتال یوروویتال

این کپسول به عنوان بهترین قرص ویتامین مو، حاوی ترکیبی بی‌نظیر از ویتامین‌ها، مواد معدنی، آمینواسیدها و عصاره‌های گیاهی است که به طور ویژه برای حفظ سلامت پوست، مو و ناخن فرموله شده است. برخی از ترکیبات مهم این کپسول عبارتند از:

  • تمامی ویتامین‌های گروه ب
  • ویتامین‌های C، E، A و D
  • زینک و مس
  • اسید آمینه‌های سیستئین و متیونین
  • عصاره گیاه دم اسب و روغن دانه ارزن

مصرف این کپسول ژلاتینی هر ویتال یوروویتال موجب تقویت فولیکول‌های مو، افزایش استحکام تار موها، کاهش ریزش مو، درخشندگی و براقیت موها و همچنین سلامت پوست و ناخن‌ها می‌شود.

7. قرص هیر ایکس آقایان ویواتیون

این قرص تقویتی مو به طور خاص برای رفع مشکلات موی آقایان طراحی شده است. ترکیبات اصلی این محصول عبارتند از ویتامین‌های گروه ب، ویتامین C و E، زینک، مس، سلنیوم، سیلیکون و آمینواسیدهای مفید برای پوست و مو.

قرص هیر ایکس آقایان ویواتیون با تقویت فولیکول‌های مو، مهار آنزیم 5 آلفا ردوکتاز (عامل اصلی ریزش موی ارثی در آقایان)، افزایش جریان خون در پوست سر و تغذیه‌ی ریشه مو به تقویت رشد مو، جلوگیری از ریزش موی ارثی و افزایش ضخامت تار موها کمک می‌کند.

قرص هیر ایکس آقایان ویواتیون

8. قرص سیستئین ب6 + زینک بایو فرمولا

این مکمل حاوی سه ترکیب کلیدی سیستئین، ویتامین B6 و زینک است که نقش موثری در سلامت و زیبایی موها ایفا می‌کنند. سیستئین یکی از اسیدهای آمینه‌ی ضروری برای ساخت کراتین، یعنی پروتئین اصلی ساختمان مو است. ویتامین ب6 به جذب بهتر سیستئین کمک کرده و زینک نیز در سنتز کراتین و حفظ سلامت فولیکول‌های مو نقش دارد.

مصرف قرص سیستئین ب6 + زینک بایو فرمولا به عنوان یکی از بهترین قرص ویتامین مو، به تقویت استحکام تار موها، افزایش درخشندگی و براقیت موها، کاهش موخوره و همچنین پیشگیری از ریزش مو کمک می‌کند.

9. قرص بیرهف پلاس مخمر آبجو یوروویتال

قرص بیرهف پلاس مخمر آبجو یوروویتال، محصولی باکیفیت از برند معتبر یوروویتال آلمان است. این محصول حاوی مخمر آبجو، ویتامین‌های گروه ب، روی و اسیدهای آمینه ضروری است. مخمر آبجو سرشار از انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین است که می‌تواند به تقویت موها و ناخن‌ها کمک کند. ویتامین‌های گروه B به ویژه B6 و B12 در کنار روی و سلنیوم نیز در حفظ سلامت پوست و مو نقش دارند.

10. قرص پیلفود کمپلکس

قرص پیلفود کمپلکس، بهترین قرص ویتامین مو و یکی از شناخته‌شده‌ترین و مؤثرترین مکمل‌های خارجی برای سلامت پوست، مو و ناخن به شمار می‌رود. این محصول با داشتن ترکیباتی همچون ویتامین‌های E، B5، B6، B2، H در کنار مواد معدنی و اسیدهای آمینه ضروری برای سلامت مو و ناخن، به‌طور همزمان به تغذیه و تقویت فولیکول‌های مو، افزایش استحکام تار مو، پیشگیری از ریزش مو و همچنین درخشندگی و سلامت مو کمک می‌کند.

جمع‌بندی

انتخاب بهترین مکمل و بهترین قرص ویتامین مو به نیازها و شرایط فردی شما بستگی دارد. در صورت داشتن ریزش مو، خشکی مو، موهای ضعیف و نازک، موهای رنگ‌شده و آسیب‌دیده یا تمایل به داشتن موهایی سالم و درخشان، می‌توانید از مکمل‌های معرفی شده در این مقاله استفاده کنید. البته قبل از مصرف هرگونه مکمل، با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت و مکمل‌ها را طبق دستورالعمل روی بسته‌بندی مصرف کنید. با مصرف مکمل‌های مناسب و انواع قرص تقویتی مو در کنار داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل و رعایت بهداشت مو، می‌توانید از داشتن موهایی سالم، درخشان و زیبا لذت ببرید.

تمامی محصولات معرفی شده در این مقاله را می‌توانید با تضمین کیفیت از داروخانه روشا سفارش دهید و آن‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید. همچنین می‌توانید از فرصت مشاوره رایگان با پزشکان داروساز ما بهره‌مند شوید تا بهترین مکمل را متناسب با نیازهای خود خریداری کنید.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد