خرید محصولات برند درموسیس

ویتامین سی (C) چیست؟ و چرا مصرف آن این اندازه توصیه می‌شود؟

ویتامین سی (C) چیست؟ و چرا مصرف آن این اندازه توصیه می‌شود؟

بگذارید در پاسخ به سوالِ «ویتامین سی (C) چیست؟» اینگونه بگوییم که ویتامین C یا آسکوربیک اسید یکی از مواد مغذی و مورد نیاز بدن است. این ویتامین در آب حل می‌شود و در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد. بدن شما برای تشکیل عروق خونی، غضروف، ماهیچه و کلاژن در استخوان‌ها به ویتامین C احتیاج دارد. همچنین ویتامین C باعث ترمیم زخم و بافت‌های آسیب‌دیده‌ی بدن می‌شود. در این مطلب از وبلاگ روشا درباره‌ی عوارض و منافع ویتامین C صحبت کرده و منابع آن را معرفی می‌کنیم.

ویتامین C چیست و چرا مصرف آن این اندازه توصیه می‌شود؟ویتامین C چیست و چرا مصرف آن این اندازه توصیه می‌شود؟

ویتامین سی (C) چیست؟ و چه فوایدی برای بدن دارد؟

ویتامین سی (Vitamin C) یک آنتی‌ اکسیدان است که از سلول‌های بدن در مقابل عوارض رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. رادیکال‌های آزاد، مولکول‌هایی هستند که هنگام تجزیه‌ی مواد غذایی در بدن آزاد می‌شوند. این رادیکال‌ها در پرتوهای خورشید، دود تنباکو و اشعه‌های X-RAY هم وجود دارد.

ویتامین C چیست و چرا مصرف آن این اندازه توصیه می‌شود؟

رادیکال‌های آزاد نقش مهمی در بیماری‌های قلبی، سرطان و بیماری‌های مزمن دارند؛ بنابراین با مصرف ویتامینC می‌توانید احتمال ابتلا به این بیماری‌ها را کاهش دهید. همچنین این ویتامین به جذب و ذخیره‌ی آهن در بدن هم کمک می‌کند. با مصرف ویتامین ث از ابتلا به بیماری‌های چشمی و چروک‌شدن پوست جلوگیری می‌کنید. مقدار مناسب روزانه ویتامین سی 90میلی‌گرم برای مردان بزرگسال و ۷۵ میلی‌گرم برای زنان بزرگسال است.

ویتامین ث خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد

ویتامین C خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد

این ویتامین یک آنتی‌ اکسیدان قوی است و سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند. آنتی‌ اکسیدان‌ها مولکول‌هایی هستند که سیستم ایمنی بدن را قوی می‌کنند. ویتامین C از سلول‌های بدن در مقابل مولکول‌های مضر و رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. وقتی رادیکال‌های آزاد جمع می‌شوند، حالتی به نام استرس اکسیداتیو را ایجاد می‌کنند.

استرس اکسیداتیو منجر به بیماری‌های مزمن می‌شود. از جمله این بیماری‌ها می‌توان به اختلال بیش‌فعالی، آلزایمر، کم‌خونی، افسردگی، سرطان و نارسایی قلب اشاره کرد. مطالعات نشان می‌دهند که مصرف ویتامین  C می‌تواند سطح آنتی اکسیدان‌های خون را تا ۳۰ درصد افزایش دهد.

ویتامین سی (C) فشار خون را تنظیم می‌کند

فشار خون بالا یکی از مشکلات رایج در سالمندان است و می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد. مطالعات نشان می‌دهند که ویتامین  C به کاهش فشار خون در افراد سالم و بیمار کمک می‌کند. فراموش نکنید که ویتامینC در درمان فشار خون بالا اثری ندارد و برای درمان این بیماری باید به پزشک مراجعه کنید.

انواع قرص ویتامین 30

ویتامین ث خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد

هر ساله افراد زیادی در سرتاسر جهان به دلیل بیماری‌های قلبی جان خودشان را از دست می‌دهند. حتی بسیاری از جوانان درگیر بیماری‌های قلبی می‌شوند و در جوانی فوت می‌کنند.

ویتامین  C خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد

فشار خون بالا، تریگلیسیرید بالا، کلسترول بالا و سطح پایین کلسترول خوب در بدن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهند. با مصرف ویتامین  C می‌توانید خطر ابتلا به این بیماری‌ها را کمتر کنید. بعضی از محققین می‌گویند مصرف حداقل ۵۰۰ میلی‌گرم ویتامین C در روز خطر ابتلا به بیماری قلبی را کم می‌کند.

ویتامین  سی به جلوگیری از حمله‌های نقرس کمک می‌کند

ویتامین  C در کاهش سطح اسید اوریک خون نقش دارد و باعث کاهش حمله‌های نقرس می‌شود. نقرس یکی از بیماری‌های دردناک است و باعث تورم مفاصل و بزرگ‌شدن انگشت‌های پا می‌شود. افراد مبتلا به نقرس دچار تورم و دردهای ناگهانی می‌شوند.

کپسول ویتامین ث پلاس زینک یوروویتال

وقتی که سطح اوریک اسید خون خیلی بالا باشد، علائم نقرس ظاهر می‌شود. اوریک اسید یک ماده زائد است و اگر بیش از حد در بدن تولید شود، در مفصل‌ها رسوب می‌کند. مطالعات پزشکی نشان داده است که ویتامین  C به کاهش سطح اوریک اسید در خون و محافظت از بدن در برابر حمله‌های نقرس کمک می‌کند.

ویتامین سی (C) به جذب آهن کمک می‌کند

آهن یکی از مواد مغذی ضروری است و در ساخت سلول‌های قرمز خونی و انتقال اکسیژن در بدن نقش مهمی دارد. مکمل‌های ویتامین C به جذب آهن از مواد غذایی کمک می‌کنند.

ویتامین  C به جذب آهن کمک می‌کند

گاهی اوقات مقدار آهن موجود در مواد غذایی کم است. ویتامین  C کمک می‌کند که مقدار کم آهن هم جذب بدن شود. در واقع این ویتامین فرایند جذب آهن را آسان‌تر می‌کند. اگر آهن بدنتان کم است، غذاهایی بخورید که سرشار از ویتامین  C هستند یا مکمل ویتامین  C مصرف کنید.

ویتامین C سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

یکی از دلایل اصلی مردم برای مصرف مکمل‌های ویتامین  C تقویت سطح ایمنی بدن است. این ویتامین نقش مهمی در سیستم ایمنی دارد. اول اینکه ویتامین C به تولید سلول‌های سفید خون کمک کرده و از بدن در مقابل عفونت‌ها محافظت می‌کند.

قرص جوشان ویتامین سی

همچنین این ویتامین اثربخشی سلول‌های سفید خون را بیشتر کرده و از بدن در مقابل سلول‌های مضر محافظت می‌کند. در آخر اینکه، برای محافظت از پوست و داشتن پوستی مقاوم هم به ویتامین  C احتیاج دارید.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها