خرید محصولات برند درموسیس

نقش ویتامین C در کاهش وزن چیست؟

نقش ویتامین C در کاهش وزن چیست؟

شاید تعجب کنید و با خودتان بگویید که ویتامین C چگونه می‌تواند بر کاهش وزن اثر بگذارد؟ اما محققان متوجه شدند که مصرف ویتامین C یک روش درست و سالم برای کاهش وزن است. نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که ویتامین C و چربی بدن رابطه عکس دارد.

یعنی کسانی که به اندازه کافی ویتامین C مصرف می‌کنند، چربی کمتری در بدنشان دارند. در این مطلب از وبلاگ روشا درباره تاثیر ویتامین C در کاهش وزن صحبت کرده‌ایم. برای اینکه بیشتر با نقش ویتامین C در کاهش وزن آشنا بشوید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. حتی می‌توانید با خواندن مقاله «فواید ویتامین سی» از این ویتامین شناخت دقیق‌تری به دست آورید.

ویال خوراکی ویتامین ث 1000میلی گرم پی بی جی فارما

ویتامین C چیست و چه مزایایی دارد؟

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است که در متابولیسم پروتئین کاربرد دارد و باعث بهبود زخم می‌شود. همچنین ویتامین C در بدن آنتی‌اکسیدان تولید کرده و به کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های سخت و مزمن کمک می‌کند. این ویتامین در سلامت چشم‌ها و سلامت پوست و مو هم تاثیر دارد.

پیشنهاد ما:  ویتامین سی (C) چیست؟ و چرا مصرف آن این اندازه توصیه می‌شود؟

علاوه بر این‌ها ویتامین C به شما در داشتن یک زندگی سالم و وزن متعادل کمک می‌کند. اگر میزان ویتامین C دریافتی شما متعادل باشد، گلوکز کمتری وارد بدن شما می‌شود. گلوکز کمتر هم به کاهش وزن کمک می‌کند.

آنچه در این مقاله خواهیم خواند

ویتامین C چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟

ویتامین C نه تنها برای پوست و ارگان‌های داخلی بدن مفید است، بلکه بر کاهش وزن شما هم تاثیر می‌گذارد. این ویتامین از مولکول‌های چربی به عنوان کاتالیز برای تولید انرژی استفاده می‌کند.

اگر ویتامین ث بدن کم باشد یا به اندازه کافی ویتامین مصرف نکنید، ذخایر چربی بدن افزایش می‌یابد. ارتباط کمبود ویتامین C با افزایش وزن قابل درک است، چون ویتامین C به سنتز کارنیتین کمک می‌کند. کارنیتین هم حامل مولکول‌های چربی است که کار اکسیداسیون چربی و تولید انرژی را انجام می‌دهند. در واقع مصرف میوه‌های حاوی ویتامین C متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد.

ویتامین سی و لاغری

ویتامین C چگونه از افزایش وزن جلوگیری می‌کند؟

یکی دیگر از نقش‌های ویتامین C در کاهش وزن جلوگیری از تنش آدرنال است. این ویتامین از غدد آدرنال پشتیبانی می‌کند و مانع از وقوع فرایندهای منجر به افزایش وزن می‌شود. این غدد می‌توانند مقدار بالایی از ویتامین C را تحمل کنند. در صورتی که به اندازه کافی ویتامین C مصرف نکنید، غدد آدرنال دچار تنش می‌شود.

در اثر تنش این غدد، کورتیزول یا هورمون استرس تولید می‌شود. تولید کورتیزول هم بر سطح قند خون اثر می‌گذارد و در نهایت چربی شکمی تولید می‌شود. بنابراین با مصرف ویتامین C تعادل این فرایند به هم نمی‌خورد و چربی شکمی هم ایجاد نمی‌شود.

آیا مصرف زیاد ویتامین C باعث کاهش وزن می‌شود؟

با اینکه ویتامین C در کاهش چربی‌های شکمی نقش دارد، اما مصرف بیش از حد این ویتامین مانع از جذب مواد مغذی دیگر می‌شود و ممکن است باعث اسهال، گرفتگی عضلات شکم و حالت تهوع شود.

برای اینکه به اثرات جانبی ویتامین C دچار نشوید، باید کمتر از ۲۰۰۰ میلی‌گرم ویتامین C در روز مصرف کنید. یعنی مجموع کل ویتامین C دریافتی از میوه، غذا و مکمل‌ها نباید بیشتر از ۲۰۰۰ میلی‌گرم باشد.

مقدار مناسب ویتامین C برای کاهش وزن چقدر است؟

مقدار مناسب ویتامین سی

ویتامین C به خودی خود باعث کاهش وزن نمی‌شود. اگر مقدار کالری دریافتی شما از مقدار کالری‌ای که می‌سوزانید بیشتر باشد، مصرف ویتامین C هیچ اثری در کاهش وزن ندارد.

مصرف میوه و سبزیجات حاوی ویتامین C به شما کمک می‌کند که بدون مصرف کالری زیاد سیر بمانید. برای اینکه ویتامین C نقش موثری در فرایند کاهش وزن داشته باشد، بهتر است طبق یک برنامه غذایی منظم پیش بروید و در کنار ورزش، مکمل ویتامین C هم مصرف کنید.

بهترین منابع ویتامین C برای کاهش وزن چیست؟

بهترین منابع ویتامین C مرکبات، انبه، توت‌فرنگی، کلم بروکلی، فلفل دلمه‌ای قرمز، کلم پیچ، گوجه‌فرنگی و برگ‌های نعناع هستند. بیشتر مردم برای دریافت ویتامین C روزانه‌ پرتقال و نارنگی می‌خورند یا مکمل‌های ویتامین C مصرف می‌کنند، اما جالب است بدانید که مقدار ویتامین C موجود در فلفل دلمه‌ای از ویتامین C پرتقال بیشتر است.

نصف فنجان خام ۹۵ میلی‌گرم ویتامین C دارد و مقدار ویتامین C موجود در یک عدد کیوی هم ۹۱ میلی‌گرم است. مقدار ویتامین C در پرتقال و گریپ‌فروت کمتر است و گوجه‌فرنگی هم به اندازه ۱۶ میلی‌گرم ویتامین C دارد. اگر طعم‌های ترش را دوست ندارید، می‌توانید از دانه‌های کدو تنبل و تخم کتان استفاده کنید.

بهترین منابع ویتامین C

برای اینکه بیشترین مقدار ویتامین C را از میوه‌ها بگیرید، بهتر است آنها را خام مصرف کنید. تحقیقات نشان داده است که ۵۵ درصد از مواد مغذی و ویتامین‌های موجود در میوه‌ها با پختن آنها از بین می‌رود. یکی از بهترین میوه‌های حاوی ویتامین C برای کاهش وزن لیمو است. ورقه‌های لیمو را آب گرم ترکیب کنید و صبح زود بخورید.

با رژیم غذایی غنی از ویتامین C وزن کم کنید

برای اینکه بتوانید با استفاده از ویتامین C روند کاهش وزن را سریع‌تر کنید، باید غذاهای سرشار از ویتامین C را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید. مثلا برای صبحانه، می‌توانید انبه، موز و شیر نارگیل بخورید. همراه ناهار، سالاد را فراموش نکنید و برای شام با فلفل دلمه‌ای، کلم بروکلی و کلم سالاد درست کنید.  یکی دیگر از منابع ویتامین سی استفاده از «آمپول ویتامین C» محسوب می‌شود که مصرف آن شرایط و ملاحظات خاص خود را دارد.

مصرف مکمل‌های ویتامین C برای کاهش وزن

برای اینکه با هدف کاهش وزن ویتامین C مصرف کنید، به برنامه غذایی منظم و دریافت ویتامین C از مکمل‌ها احتیاج دارید. می‌توانید مکمل‌های ویتامین C را از داروخانه روشا تهیه کنید. این مکمل‌ها سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهند و از بدن در برابر عوامل اکسیداتیو حفاظت می‌کنند. مکمل‌های ویتامین C به شکل قرص‌های جوشان و جویدنی به فروش می‌رسند.

نقش ویتامین C در کاهش وزن چیست؟

برای رسیدن به وزنی متعادل، ویتامین C مصرف کنید

درباره مزایای ویتامین سی تحقیقات زیادی نوشته شده است و محققان هم تحقیقات فراوانی درباره این موضوع انجام داده‌اند. اما نقش ویتامین C در کاهش وزن چیزی است که به تازگی و در سال‌های اخیر کشف شده است. در این مطلب از وبلاگ روشا درباره نقش ویتامین C در کاهش وزن صحبت کرده و منابع ویتامین C را هم معرفی کردیم و در نهایت متوجه شدیم که مصرف متعادل ویتامین C به کاهش وزن کمک می‌کند.

پیشنهاد ما:  آیا استفاده از قرص جوشان ویتامین سی (C) در بارداری جایز است؟
قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد