خرید محصولات برند درموسیس

تاثیر آمپول ویتامین C چیست؟ بررسی کامل فواید تزریق ویتامین سی

تاثیر آمپول ویتامین C چیست؟ بررسی کامل فواید تزریق ویتامین سی

بدن ما برای بهبود زخم، ساخت کلاژن و تولید حامل‌های شیمیایی یا حامل‌های عصبی به ویتامین C احتیاج دارد. این ویتامین در مرکبات و فلفل قرمز یافت می‌شود و در داروخانه‌ها هم مکمل‌های آن به فروش می‌رسد. اما علاوه بر این‌ها، آمپول ویتامین C هم موجود است.

این آمپول به صورت داخل وریدی، عضله‌ای و زیرپوست تزریق می‌شود. در این مطلب از وبلاگ روشا می‌خواهیم در مورد تاثیر آمپول ویتامین C صحبت کنیم، اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری راجع به این آمپول به دست آورید، بد نیست که با «فواید ویتامین C» هم آشنا شوید.

ویال خوراکی ویتامین ث 1000میلی گرم پی بی جی فارما

آشنایی با تاثیر آمپول ویتامین C

به طور کلی آمپول ویتامین C حتما توسط یک متخصص تجویز می‌شود و خودتان نمی‌توانید خودسرانه این آمپول را تزریق کنید. در واقع، آمپول ویتامین C به عنوان بخشی از فرایند درمانی استفاده می‌شود. این آمپول عوارض جانبی خیلی کمی دارد، ولی ممکن است باعث سردرد، قرمزی یا متورم‌شدن پوست شود.

آمپول ویتامین ث ممکن است با داروهای دیگر تداخل ایجاد کند؛ بنابراین قبل از تزریق داروهایتان را به پزشک نشان دهید. آمپول ویتامین C برای جبران کمبود ویتامین C، رفع مشکلات قبل از زایمان، رفع چین و چروک پوست و بیماری‌های قلب و عروقی استفاده می‌شود. برای خواندن بیشتر در این خصوص به اینجا بروید.

https://roshapharmacy.com/supplements/multi-vitamins/vitamin-c/

هدف از تزریق آمپول ویتامین C چیست؟

خیلی از کسانی که به کمبود شدید ویتامین C و اسکوربوت دچار می‌شوند، باید آمپول ویتامین C تزریق کنند. اسکوربوت همان کمبود ویتامین C است که خستگی و درد مفاصل از نشانه‌های آن است.

از دیگر علائم اسکوربوت می‌توان به لکه‌های رنگی روی پوست، لثه‌های متورم و خونی، کندی بهبود زخم و دندان‌های لق اشاره کرد. در صورتی که کمتر از ۱۰ میلی‌گرم در روز ویتامین C مصرف کنید، ممکن است به اسکوربوت دچار شوید. امروزه، بیماری اسکوربوت بسیار نادر است و بیشتر کسانی که سیگار می‌کشند و مشکل جذب و بلغ غذا دارند به آن مبتلا می‌شود.

آمپول ویتامین سی

کمبود ویتامین C یا اسکوربوت با تزریق آمپول ویتامین C درمان می‌شود. این آمپول در درمان زخم‌های جدی و سوختگی هم تاثیرگذار است. آمپول ویتامین C در مواقعی استفاده می‌شود که سطح ویتامین C باید خیلی سریع افزایش پیدا کند یا مکمل‌های خوراکی به دلایل مشکلات جذب قابل استفاده نیستند.

مزایای تزریق آمپول ویتامین C

همان‌طور که در مطالب قبل توضیح دادیم، مزایای ویتامین C بر کسی پوشیده نیست. ویتامین C برای درمان سرماخوردگی، تقویت سیستم ایمنی و محافظت از بدن در مقابل بیماری‌های قلبی استفاده می‌شود. آمپول ویتامین C هم مزایای زیادی دارد و گاهی اوقات برای کاهش وزن و درمان سرطان استفاده می‌شود.

جذب سریع ویتامین C

فرایند جذب مکمل‌های خوراکی ویتامین C کمی طولانی است. این مکمل‌ها قبل از اینکه وارد جریان خون شوند، مسیری طولانی را طی می‌کنند. در حالی که آمپول ویتامین C مقدار مشخصی از ویتامین C را خیلی سریع وارد جریان خون می‌کند. به علاوه، در این حالت، بدن شما تمام ویتامین C تزریق‌شده را جذب می‌کند.

دوز بالای ویتامین C با تزریق آمپول ویتامین C

بیشتر مکمل‌های ویتامین C غلظت ۵۰۰ میلی‌گرمی دارند، در حالی که آمپول‌های ویتامین در غلظت‌های مختلفی، از ۵۰۰ میلی‌گرم تا ۱ گرم موجود هستند. البته تزریق آمپول ویتامین C با تجویز پزشک انجام می‌شود و نمی‌توانید خودسرانه این کار را انجام دهید.

ویتامین ث

آمپول ویتامین C و کاهش وزن

یکی از مزایای کمتر شناخته‌شده ویتامین C کمک به چربی‌سوزی حین تمرین‌های متوسط ورزشی است. اگر رژیم لاغری دارید یا برنامه تمرینی خاصی را دنبال می‌کنید، می‌توانید با دستور پزشک و متخصص تغذیه، آمپول ویتامین C دریافت کنید.

آمپول ویتامین C و ارتقای سیستم ایمنی بدن

بعضی از افراد برای تقویت سلامت عمومی بدنشان یا تقویت سیستم ایمنی ترجیح می‌دهند ویتامین C را به شکل داخل وریدی دریافت کنند. با تزریق ویتامین C دیگر لازم نیست هرروز مقدار مشخصی مکمل ویتامین C مصرف کنید. گرچه ویتامین C برای بدن مفید است، اما هنوز در مورد مصرف ویتامین C خوراکی یا تزریق آن تناقض‌هایی وجود دارد.

تزریق آمپول ویتامین C و روشن‌شدن پوست

گاهی اوقات از آمپول ویتامین C برای روشن‌کردن پوست و رفع اکنه‌های پوستی استفاده می‌شود. در اینجا، ویتامین C به تولید کلاژن و افزایش الاستیسیته پوست کمک می‌کند و رطوبت پوست را افزایش می‌دهد. همچنین، این آمپول به رفع چروک‌ها و لکه‌های پوستی کمک می‌کند. با تزریق آمپول ویتامین C چین و چروک پوستی به تعویض می‌افتد و سطح پوست صاف و یکنواخت می‌شود.

تاثیر آمپول ویتامین C چیست؟

مضرات تزریق آمپول ویتامین C

اگر به تزریق ویتامین C و دریافت مقدار زیادی ویتامین C فکر می‌کنید، حتما با پزشکتان در مورد خطرات احتمالی آمپول ویتامین C صحبت کنید. ویتامین C روند جذب آهن را افزایش می‌دهد. اما با آمپول ویتامین C دوز زیادی از این ویتامین وارد بدن شما می‌شود و بدنتان مقدار بیشتری آهن جذب می‌کند.

اگر بیماری‌های کلیوی دارید، آمپول ویتامین C ممکن است به کلیه شما آسیب بزند. تزریق آمپول ویتامین C احتمال سنگ کلیه را افزایش می‌دهد. شما می‌توانید با مراجعه به مقاله‌ای با موضوع ویتامین C در وبسایت هلث‌لاین در این رابطه بیشتر بخوانید. علاوه بر این مضرات، آمپول ویتامین C عوارضی هم دارد. از جمله این عوارض، می‌توان به حالت تهوع، سوزش سر دل، گرفتگی معده، خستگی و خواب‌آلودگی، گرگرفتگی پوست، سردرد و استفراغ و اسهال اشاره کرد.

آیا آمپول ویتامین سی درد دارد؟

ویتامین ث به طور کلی به سه صورت قرص، پودری و تزریقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای استفاده از مدل تزریقی این امکان وجود دارد که به طور مستقیم بعد از کشیدن از ویال تزریق صورت گیرد؛ اما برخی این مکمل را از طریق میکروست و به صورت رقیق شده تزریق می‌کنند.

بر اساس تجربه از آن‌جا که تزریق آمپول ویتامین ث به صورت عضلانی نبوده و به شکل وریدی اتفاق می‌افتد مقداری سوزش را به همراه دارد؛ اگر فردی که این تزریق را برای فرد انجام می‌دهد به آهستگی و با صبوری فرآیند را پیش ببرد، میزان این سوزش را می‌شود کنترل کرد و به حداقلِ قابل تحملی رساند.

مصرف بدون برچسب آمپول ویتامین C

وزارت غذا و داروی آمریکا استفاده از آمپول ویتامین C بدون برچسب را تایید کرده است. داروهای بدون برچسب داروهایی هستند برای غیرموارد متداول مورد استفاده قرار می‌گیرند. مثلا اگر آمپول ویتامین C برای ارتقای ایمنی عمومی و کاهش وزن استفاده شود، به آن داروی بدون برچسب می‌گویند.

مصرف بدون برچسب آمپول ویتامین C

آمپول ویتامین C آری یا خیر؟

به طور کلی، بدن ما به ویتامین C احتیاج دارد. این ویتامین به طور خودبه‌خود در بدن تولید نمی‌شود و باید آن را منابع غذایی، مکمل‌ها یا آمپول ویتامین C دریافت کنیم. مهم‌ترین منبع ویتامین C میوه‌ها و سبزیجات هستند و در درجه دوم مکمل‌های ویتامین C و قرص‌های جوشان و جویدنی قرار دارند. آمپول ویتامین C حجم زیادی از ویتامین C را وارد بدن می‌کند و به طور مستقیم وارد جریان خون می‌شود. در آخر اینکه این آمپول به هیچ‌وجه بدون تجویز پزشک تزریق نمی‌شود

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد