خرید محصولات برند درموسیس

لیست بهترین مکمل‌های کلسیم ایرانی و خارجی

لیست بهترین مکمل‌های کلسیم ایرانی و خارجی
معرفی بهترین مکملهای کلسیم ایرانی و خارجی همه خانواده‌ها در دوران کودکی سعی می‌کنند به کودکان شیر زیادی بدهند تا استخوان‌های آن‌ها قوی شوند، اما وقتی بزرگ‌تر می‌شوید دیگر شیر تأثیر چندانی در افزایش کلسیم و سلامت استخوان‌ها ندارد. به‌عنوان یک بزرگ‌سال،...

معرفی بهترین مکملهای کلسیم ایرانی و خارجی

همه خانواده‌ها در دوران کودکی سعی می‌کنند به کودکان شیر زیادی بدهند تا استخوان‌های آن‌ها قوی شوند، اما وقتی بزرگ‌تر می‌شوید دیگر شیر تأثیر چندانی در افزایش کلسیم و سلامت استخوان‌ها ندارد. به‌عنوان یک بزرگ‌سال، برای محافظت از سلامت استخوان‌های خود ممکن است بخواهید مکمل مصرف کنید. اگر از اهمیت مصرف کلسیم در بانوان و میزان مصرف کلسیم در کودکان آگاهی لازم را داشته باشید، احتمالا معرفی‌های این پست بلاگ برایتان کاربردی باشند.

زنان بیشتر از مردان در معرض خطر پوکی استخوان قرار دارند، به همین دلیل اگر کلسیم کافی از رژیم غذایی خود دریافت نمی‌کنید بهتر است با تجویز پزشک مکمل کلسیم مصرف کنید. برای مصرف مکمل باید با بهترین مکمل‌های کلسیم ایرانی و خارجی آشنا شوید تا مکملی که برای شما مناسب‌تر است را انتخاب کنید. در ادامه با معرفی بهترین مکمل‌های کلسیم ایرانی و خارجی همراه شما خواهیم بود.

معرفی بهترین مکملهای کلسیوم ایرانی و خارجی

آشنایی بیشتر با کلسیم

کلسیم یک ماده معدنی مهم است که بدن برای حفظ استحکام و تراکم استخوان‌ها به آن نیاز دارد. علاوه بر این، کلسیم در بسیاری دیگر از عملکردهای بدن نقش دارد. مثلاً کلسیم برای جلوگیری از خونریزی و کمک به لخته شدن خون، انقباضات عضلانی و عملکرد سلول‌های عصبی مفید است. اگرچه کلسیم در مواد غذایی مختلفی مانند لبنیات، آجیل، دانه‌ها و سبزیجات برگ‌دار یافت می‌شود، برخی از افراد ممکن است برای رفع نیازهای روزانه‌شان نیاز به مکمل کلسیم داشته باشند.

مکمل های کلسیم

مکمل قرص کلسیم و یا کپسول­هایی هستند که حاوی کلسیم بوده و کمبود کلسیم بدن را جبران می­کنند. با افزایش سن استخوان‌ها ضعیف می‌شوند و به همین دلیل فرد باید مکمل کلسیم مصرف کند. به‌خصوص افرادی که آرتروز یا کمردرد دارند باید به مصرف کلسیم اهمیت بدهند. بااین‌حال، انتخاب یک مکمل کلسیم با کیفیت بالا ممکن است کمی چالش‌برانگیز باشد، به‌خصوص اگر ندانید که باید چه مقدار کلسیم در روز مصرف کنید.

چگونه یک مکمل کلسیم خوب انتخاب کنیم؟

برای انتخاب مکمل کلسیم گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار دارد. بهتر است هر دارو و مکملی را زیر نظر پزشک مصرف کنید. زیرا پزشک نیازهای شما را می‌داند و یک مکمل مناسب برای شما تجویز می‌کند، اما اگر می‌خواهید خودتان بدون نسخه مکمل کلسیم بخرید و مصرف کنید باید به یک سری نکات توجه داشته باشید.

هنگام انتخاب مکمل کلسیم به موارد زیر دقت کنید:

دوز کلسیم

    • تست شخص ثالث (بهتر است تست حیوانی نداشته باشد)
    • استاندارد محصول
    • نوع کلسیم به‌کاررفته در محصول (کربنات کلسیم، سیترات کلسیم و …)
    • دوز کلسیم
    • قیمت
    • وجود ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگر
    • وجود مواد افزودنی برای افزایش جذب کلسیم

اگر کمبود کلسیم شدید دارید بهتر است مکملی انتخاب کنید که دوز بیشتری از کلسیم در آن به کار رفته باشد. همچنین از بین برندهای معتبر ایرانی یا خارجی یکی را برای خرید مکمل انتخاب کنید. برای خرید مکمل هم به داروخانه‌های معتبر مراجعه کنید. برگرفته از healthline

چه مقدار کلسیم مصرف کنیم؟

چه مقدار کلسیم مصرف کنیم؟

بدن انسان برای داشتن استخوان‌هایی سالم به 1000 میلی‌گرم کلسیم در روز برای زنان زیر 50 سال و 1200 میلی‌گرم برای زنان بالای 50 سال نیاز دارد. چون زنان بیشتر در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان قرار دارند باید به مصرف مکمل کلسیم پایبند باشند. البته سازمان جهانی بهداشت (WHO) مصرف 500 میلی‌گرم کلسیم در روز را توصیه می‌کند.

کلسیم کافی برای سلامتی لازم است و فقط برای سلامت استخوان‌ها اهمیت ندارد. این ماده معدنی نقش حیاتی در حفظ اندام‌ها و ماهیچه‌های اسکلتی ما دارد تا به‌درستی کار کنند. بدن کلسیم موردنیاز خود را برای عملکردهای اساسی با آزاد کردن کلسیم ذخیره‌شده در استخوان‌ها تأمین می‌کند. روش کار به این صورت است که استخوان‌ها در خون حل می‌شوند تا کلسیم آن‌ها به بدن وارد شود. به همین دلیل است که کمبود کلسیم باعث ایجاد پوکی استخوان می‌شود و تراکم استخوان را کاهش می‌دهد.

چندین مطالعه کوتاه نشان داده‌اند که مصرف 1200 میلی‌گرم کلسیم در روز می‌تواند تعادل کلسیم را در زنان یائسه حفظ کند. از دیگر موارد مهم قابل اشاره ارتباط مستقیم مصرف کلسیم با راه های درمان پوکی استخوان است.

در دو دهه گذشته، چندین آزمایش بالینی بر روی هزاران زن یائسه انجام شده تا تأثیر مصرف کلسیم بر خطر شکستگی لگن را موردبررسی قرار دهند. در هر مطالعه، زنان به‌طور تصادفی به یکی از دو گروه تقسیم شدند: یکی برای دریافت کلسیم و مکمل‌های ویتامین D برای کمک به جذب کلسیم و دیگری برای دریافت دارونما. پس از چندین سال، محققان تعداد شکستگی‌های لگن را در هر گروه بررسی کردند.

مکمل‌های کلسیم و ویتامین D از شکستگی جلوگیری نمی‌کنند. این یافته از دو مطالعه بریتانیایی گزارش‌شده در سال 2005 به دست آمده است. البته تراکم استخوان‌های لگن در این افراد اندکی افزایش یافته است. تا اینجا فهمیدیم که کلسیم چه فوایدی برای بدن دارد. برای معرفی بهترین مکمل‌های کلسیم ایرانی و خارجی ادامه مطلب را بخوانید.

لیست بهترین مکمل‌های کلسیم منتخب کارشناسان داروخانه روشا

مکمل‌های غذایی در اشکال و دوزهای مختلف در بازار موجود هستند. هرکدام از این مکمل‌ها ویتامین‌ها و مواد مغذی خاصی دارند که از روش‌های مختلف به بدن فایده می‌رسانند. مکمل‌های کلسیم به‌طور گسترده‌ای در درجه اول برای سلامت استخوان مورداستفاده قرار می‌گیرند. کلسیم فراوان‌ترین ماده معدنی در بدن انسان است و بیش از 99 درصد از آن در استخوان‌ها وجود دارد.

همان‌طور که گفتیم، کلسیم فقط برای سلامت استخوان‌ها مفید نیست، بلکه به کاهش بیماری‌های قلبی عروقی هم کمک می‌کند. در ادامه بهترین مکمل‌های کلسیم ایرانی و خارجی را به شما معرفی می‌کنیم.

قرص استئوکینون هولیستیکا

قرص استئوکینون هولیستیکا

قرص استئوکینون هولیستیکا بهترین مکمل کلسیم ساخته شده توسط شرکت معروف فرانسوی هولیستیکا است. با افزایش سن پوکی‌استخوان و درد‌های استخوانی بیشتر می‌شود. به همین دلیل باید مصرف کلسیم را در سنین مختلف جدی گرفت. کمبود کلسیم با کاهش توده استخوانی و پوکی‌استخوان همراه است. مکمل کلسیم اسئوکینون هولیستیکا دارای ۳ ترکیب مؤثر کلسیم، ویتامین K2 و ویتامین D3 است که نقش مهمی در حفظ تراکم استخوان‌ها و پیشگیری از پوکی‌استخوان دارند. ویتامین K2 محرک استئوکلسین است و به نگهداری کلسیم در بافت استخوانی کمک زیادی می‌کند. در هر جعبه ۱۰۰ عدد قرص وجود دارد که تا مدت‌های زیادی نیاز به خرید دوباره مکمل کلسیم ندارید.

نحوه مصرف قرص استئوکینون 

  • نحوه مصرف مکمل کلسیم استئوکینون هولیستیکا بهتر است با نظر پزشک و مطابق با بدن شما باشد. به‌طورکلی مصرف روزانه ۱ تا ۲ عدد از این قرص پیشنهاد می‌شود. اگر در طول روز مکمل‌های دیگری مصرف می‌کنید، فاصله زمانی ۲ تا ۴ ساعت را بین هر مکمل رعایت کنید.

نحوه نگهداری قرص استئوکینون

  • در جای خشک و خنک، دمای زیر ۲۵ درجه سانتی‌گراد و دور از دسترس اطفال نگهداری شود.

قرص استئوکر ویتابیوتیکس

 استئوکر ویتابیوتیکس

همه ترکیبات معدنی و ویتامین‌های موجود در قرص استئوکر ویتابیوتیکس در عملکرد استخوان‌سازی و تحکیم آنها نقش دارند. به‌عنوان‌مثال، حضور ویتامین D3 در این مکمل باعث جذب بیشتر کلسیم در روده می‌شود.

نحوه مصرف قرص استئوکر 

  • مصرف روانه ۲ عدد قرص در ۲ وعده غذایی متفاوت به همراه نوشیدن آب فراوان توصیه شده است. بااین‌وجود افرادی که از بیماری‌های کلیوی یا بیماری‌های دیگر رنج می‌برند باید با دستور مستقیم پزشک متخصص این قرص را مصرف کنند.

نحوه نگهداری قرص استئوکر

  • در جای خشک و خنک، دمای زیر ۲۵ درجه سانتی‌گراد و دور از دسترس اطفال نگهداری شود.

شربت استئوکر ویتابیوتیکس

شربت استئوکر ویتابیوتیکس

کلسیم اصلی‌ترین ماده موردنیاز برای تقویت استخوان‌ها و پیشگیری از پوکی‌استخوان است، اما همراهی این ترکیب با دیگر مواد معدنی عملکرد کلسیم در بدن را افزایش می‌دهد. نقطه قوت شربت استئوکر ویتابیوتیکس نیز همین است. این شربت حاوی کلسیم به همراه دیگر ترکیبات منیزیم، زینک و ویتامین D3 است که با همکاری یکدیگر توده استخوانی را محکم می‌کنند. انتخاب شربت استئوکر بهترین گزینه برای افرادی است که به‌سختی قرص یا کپسول می‌خورند.

نحوه مصرف شربت استئوکر 

  • مقدار مصرف شربت استئوکر در سنین مختلف متفاوت است. روزی ۲ بار و هر بار ۱ قاشق چایخوری برای کودکان ۱ تا ۲ساله، روزی ۲ تا ۳ بار و هر بار ۱ قاشق چایخوری برای کودکان ۳ تا ۱۲ساله، روزی ۲ بار و هر بار ۲ قاشق چایخوری برای بزرگسالان بهترین نحوه مصرف این شربت است. حتماً شربت را قبل از مصرف کاملاً تکان دهید.

نحوه نگهداری شربت استئوکر 

  • در جای خشک و خنک، دمای زیر ۲۵ درجه سانتی‌گراد و دور از دسترس اطفال نگهداری شود. بعد از مصرف درب بطری شربت را محکم ببندید.

قرص بن فیت ایکس مارت

بن فیت ایکس مارت

بیماری خاموش پوکی‌استخوان با افزایش سن مشکلات زیادی را برای افراد به وجود می‌آورد. استخوان‌های ضعیف با کوچک‌ترین ضربه‌ای می‌شکنند و به‌سختی جوش می‌خورند.

علاوه بر این، بیماران کلیوی باید با دقت بیشتری مکمل‌های کلسیم را مصرف کنند. خوشبختانه قرص بن فیت به دلیل فرم کلسیم سیترات برای افرادی که سنگ کلیه دارند مناسب است.

نحوه مصرف قرص بن فیت

  • مصرف روزانه ۲ عدد قرص بن فیت به همراه وعده‌های غذایی با نوشیدن آب فراوان توصیه می‌شود.

نحوه نگهداری قرص بن فیت 

  • در جای خشک و خنک، دمای زیر ۲۵ درجه سانتی‌گراد و دور از دسترس اطفال نگهداری شود.

قرص کلسی شور ویتان

قرص کلسی شور ویتان

مکمل کلسیم کلسی شور ویتان در کنار افزایش استحکام استخوانی از گرفتگی عضلات نیز جلوگیری می‌کند. اگر بدن برای عملکرد بهتر عضلات کلسیم کافی دریافت نکند، مجبور است از کلسیم استخوان‌ها استفاده کند. در نتیجه کمبود کلسیم با تضعیف استخوان‌ها همراه می‌شود.

نحوه مصرف کلسی شور

  • مصرف روزانه ۱ عدد قرص کلسی شور ویتان به همراه وعده‌ غذایی با نوشیدن آب فراوان توصیه می‌شود.

نحوه نگهداری کلسی شور 

  • در جای خشک و خنک، دمای زیر ۲۵ درجه سانتی‌گراد و دور از دسترس اطفال نگهداری شود.

قرص کلمگزینک هلث اید

کلمگزینک هلث اید

دریافت کلسیم کافی نه‌تنها برای سلامت و استحکام استخوان‌ها ضروری است، بلکه نقش مهمی در استحکام دندان، ناخن و ریزش مو دارد. به‌عبارت‌دیگر، کمبود کلسیم عملکرد بخش‌های مختلف بدن را مختل می‌کند.

نحوه مصرف قرص کلمگزینک 

  • مصرف روزانه ۳ عدد برای کودکان ۱۲ سال به بالا و بزرگسالان در وعده صبحانه به همراه آب فراوان توصیه می‌شود.

نحوه نگهداری قرص کلمگزینک

  • در جای خشک و خنک، دمای زیر ۲۵ درجه سانتی‌گراد و دور از دسترس اطفال نگهداری شود.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا با معرفی بهترین مکمل‌های کلسیم ایرانی و خارجی به شما در انتخاب این مکمل کمک کنیم. اگر برای دریافت مکمل کلسیم به پزشک مراجعه کنید بهترین ترکیب کلسیم را با توجه به سن و نیاز شما برایتان تجویز می‌کند، اما اگر به پزشک مراجعه نکنید و خودتان بخواهید مکمل تهیه کنید می‌توانید از بین مکمل‌هایی که به شما معرفی کردیم یکی را انتخاب کنید.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد