خرید محصولات برند درموسیس

مکمل‌های مناسب برای درمان آرتروز را چه اندازه می‌شناسید؟!

مکمل‌های مناسب برای درمان آرتروز را چه اندازه می‌شناسید؟!

مکمل‌های مناسب برای آرتروز

چندین مکمل غذایی برای تسکین درد، سفتی و سایر علائم آرتروز نویدبخش بوده است. گلوکزامین و کندرویتین، اسیدهای چرب امگا 3، SAM-e و کورکومین تنها برخی از مکمل‌های مناسب برای درمان و پیشگیری از آرتروز هستند که محققان اثرگذاری آن‌ها را اثبات کرده‌اند.

مکمل‌های مناسب برای آرتروز

برخی از این مکمل‌ها ممکن است علائم آرتروز را تسکین دهند، به‌ویژه زمانی که آنها را همراه با درمان‌های سنتی استفاده می‌کنید. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین مکمل‌های مناسب برای راه های درمان آرتروز و پیشگیری از آرتروز بپردازیم؛ بنابراین تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا هر آنچه که باید در رابطه با این مکمل‌ها بدانید به شما بگوییم.

1. مکمل‌های گلوکزامین و کند رویتین

دو نمونه از مکمل‌های مناسب برای درمان و پیشگیری از آرتروز، گلوکزامین و کندرویتین هستند. این دو مکمل از مکمل‌های رایج برای درمان و پیشگیری از آرتروز هستند. تحقیقات در مورد این مکمل‌ها ترکیبی بوده است، تا حدی به این دلیل که مطالعات از طرح‌ها و انواع مکمل‌های مختلف استفاده کرده‌اند.

قرص فلکس اورت یوروویتال

یک مطالعه بزرگ مؤسسه ملی بهداشت به نام کار آزمایی GAIT، گلوکزامین و کندرویتین را به‌تنهایی یا با هم با یک NSAID و درمان غیرفعال (دارونما) در افراد مبتلا به استئوآرتریت زانو (OA) مقایسه کرد. گلوکزامین علائمی مانند درد و عملکرد را بهبود بخشید، اما خیلی بهتر از دارونما نبود. با این حال، یک کار آزمایی بین‌المللی در سال 2016 نشان داد که این ترکیب به‌اندازه سلکوکسیب NSAID در کاهش درد، سفتی و تورم در OA زانو مؤثر است.

همچنین مطالعات در مورد این که کدام شکل مکمل موثرتر است متفاوت است. برخی شواهد نشان می‌دهد که گلوکزامین سولفات بهترین است. برخی دیگر گلوکزامین هیدروکلراید را موثرتر می‌دانند. یک مطالعه که این دو شکل را به صورت سر به سر مقایسه کرد نشان داد که به طور کلی این دو مکمل تسکین درد را ارائه می‌دهند.

2. مکمل روغن ماهی

کپسول امگا 3 یورو ویتال

یکی دیگر از مکمل‌های مناسب برای درمان و پیشگیری از آرتروز، روغن ماهی است. اسیدهای چرب امگا 3 غیراشباع موجود در ماهی دارای خواص ضد التهابی قوی هستند. دکتر کریس دآدامو، مدیر تحقیقات و آموزش در مرکز دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند، می‌گوید: به نظر می‌رسد که چربی‌های امگا 3 برای آرتریت روماتوئید بهتر از استئوآرتریت عمل می‌کنند، به احتمال زیاد به این دلیل که آرتریت روماتوئید عمدتاً ناشی از التهاب است.

یک بررسی سیستماتیک در سال 2017 نشان داد که مکمل‌های امگا 3 باعث کاهش درد، سفتی و تورم مفاصل در آرتروز می‌شود. مصرف این مکمل‌ها ممکن است به برخی از افراد کمک کند تا مصرف مسکن‌های خود را کاهش دهند و از عوارض جانبی آنها جلوگیری کنند.

شربت سیموویت سیمرغ دارو عطار

فرشاد فانی، مدیر بهداشت عمومی، پیشگیری و ارتقای سلامت در دانشگاه آریزونا می‌گوید: «برای موارد خفیف آرتروز، ممکن است بهتر باشد قبل از مصرف ایبوپروفن به سراغ مکمل‌ها بروید. او می‌گوید که امگا 3 علاوه بر تأثیرات مناسب در درمان و پیشگیری آرتروز دارای مزایای اضافی محافظت در برابر بیماری های قلبی و زوال عقل نیز هست. منابع گیاهی مانند دانه‌های کتان و چیا نیز حاوی امگا 3 هستند، اما به شکل اسید آلفا لینولنیک با زنجیره کوتاه (ALA).

مکمل‌های مناسب برای آرتروز

دآدامو می‌گوید: «اسیدهای چرب امگا 3 با زنجیره بلند، ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) و دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) هستند که اکثر فواید سلامتی را دارند. وقتی روغن ماهی می‌خرید، مطمئن شوید که مکمل حاوی EPA و DHA است؛ گیاهخواران می‌توانند این مکمل امگا 3 را از مکمل‌های مبتنی بر جلبک دریافت کنند. شما تابه‌حال چیزی راجع‌به «راهکارهای پیشگیری از ارتروز» خوانده‌اید؟!

3. مکمل SAM-e

S-adenosyl-methionine (SAM-e) یک ترکیب طبیعی در بدن بوده که دارای آثار ضد التهابی، محافظت از غضروف و تسکین درد است. SAM-e در مطالعات تسکین درد ارتروز به‌اندازه داروهای NSAID مانند ایبوپروفن و سلکوکسیب اما بدون عوارض جانبی آنها مؤثر واقع شده است؛ بنابراین می توان گفت که SAM-e نیز یکی دیگر مکمل‌های مناسب برای درمان و پیشگیری از آرتروز به شمار می‌رود.

مکمل SAM-e

SAM-e یک مزیت اضافی نیز علاوه بر درمان و پیشگیری از آرتروز نیز دارد. مروستی می‌گوید: این مکمل زمانی که افسردگی هم دارید بسیار مفید است، زیرا دارای آثار ضد افسردگی خفیف تا متوسط ‌است. دوز معمولی SAM-e 1200 میلی‌گرم در روز است. اگر قصد دارید این مکمل را امتحان کنید، صبور باشید. دآدامو می‌گوید: «چند هفته طول می‌کشد تا آثار کامل آن را ببینید.

4. مکمل کورکومین

کورکومین ترکیب فعال موجود در ادویه زردچوبه به شمار می‌رود که یکی از مواد اصلی کاری هندی و یکی از مکمل‌های مناسب برای درمان و پیشگیری از ارتروز است. کورکومین در بدن، به عنوان یک عامل ضد التهابی قوی عمل می‌کند و همان آنزیم تحریک‌کننده التهاب را مانند داروی مهارکننده COX-2، سلکوکسیب، مسدود می‌کند.

قرص کورکوما دینه

در مطالعه‌ای روی 367 ‌فرد مبتلا به آرتروز زانو، دوز 1500 میلی‌گرمی عصاره کورکومین، به‌اندازه دوز 1200 میلی گرم ایبوپروفن در روز بدون عوارض گوارشی مؤثر بوده است. این مکمل همچنین به نظر می‌رسد که تورم و حساسیت RA را نیز تسکین دهد. یکی از نکات منفی کورکومین این است که جذب آن برای بدن سخت است. می‌خواهید آن را با منبع چربی مصرف کنید. فلفل سیاه می‌تواند جذب کورکومین را افزایش دهد.

5. ویتامین‌ها

چندین ویتامین از جمله ویتامین‌های آنتی‌اکسیدان A، C و E و ویتامین‌های D و K برای تأثیراتشان بر ارتروز مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. به طور کلی ویتامین‌های D و K هر دو برای استحکام استخوان‌ها مهم هستند و ویتامین K در ساختار غضروف نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. در صورت کمبود این دو ماده مغذی، ممکن است مکمل این دو ماده غذایی برای درمان و پیشگیری از آرتروز مفید باشد.

مولتی ویتامین و مینرال

6.قرص آرتروزن تکنیفار

قرص آرتروزن تکنیفار، یکی از محصولات دارویی بوده که حاوی گلوکوزآمین است. این محصول به واسطه فرمولاسیون ویژه خود قادر است تا به انعطاف پذیری و تحرک بهتر مفاصل و استخوان ها کمک کند. با مصرف این محصول می توان به پیشگیری از ابتلا به بیماری های اسکلتی هم کمک کرده و در نتیجه سلامتی را به مفاصل و استخوان ها هدیه داد. همچنین این محصول می تواند در تسکین درد مفاصل، کاهش التهابات مفصلی، افزایش گردش خون در مفاصل و کاهش اسپاسم عضلانی موثر واقع شده و کمک کننده باشد.

ویژگی های قرص آرتروزن تکنیفار:

    • کمک به ترمیم شکستگی استخوان
    • کمک به پیشگیری از پوکی استخوان
    • کمک به جلوگیری از خشکی مفاصل
    • کمک به تسکین درد و کاهش التهاب در مفاصل
    • کمک به افزایش گردش خون و کاهش اسپاسم عضلانی
    • حاوی گلوکزامین، کندرویتین، ام اس ام، کلاژن و هیالورونیک اسید

خطرات احتمالی مکمل‌ها

تا این بخش از مقاله با برخی از بهترین مکمل‌های مناسب برای درمان و پیشگیری از آرتروز آشنا شدید. اما لازم است بدانید هنگامی که مکمل‌ها را طبق دستور و تحت نظارت پزشک خود مصرف می‌کنید، به طور کلی بی‌خطر هستند. با این حال، حتی اگر مکمل‌ها برچسب «طبیعی» دارند، گاهی اوقات می‌توانند عوارض جانبی ایجاد کنند یا با داروهایی که مصرف می‌کنید تداخل داشته باشند.

به عنوان مثال، مکمل‌های روغن ماهی با دوز بالا می‌توانند خون را رقیق کنند و ممکن است با داروهای ضد انعقاد مانند وارفارین (کومادین) تداخل داشته باشند. گاهی اوقات ممکن است مکمل‌ها را بیش از حد مصرف کنید(به خصوص در مورد ویتامین‌ها)، که می‌تواند بسیار مضر باشد. برخی از ویتامین‌ها مانند B و C محلول در آب هستند. این بدان معناست که اگر بیش از حد از آنها مصرف کنید، بدن شما مواد اضافی را دفع می‌کند.

کپسول آوودین هولیستیکا

با این حال ویتامین‌های محلول در چربی مانند A، D، E و K می‌توانند در بدن شما تجمع کنند تا جایی که مضر شوند، بنابراین در مورد مقادیر مطمئن مصرف مکمل‌ها با پزشک خود مشورت کنید.

نحوه مصرف ایمن مکمل‌ها

شما باید از مکمل‌ها به عنوان کمک در کنار داروهای آرتروز استفاده کنید، نه به عنوان جایگزین آنها. مکمل‌ها هرگز نباید جای داروها را که تنها راه اثبات شده برای کاهش آسیب مفاصل است، بگیرند.

همیشه قبل از آن‌که هر مکمل جدیدی را امتحان کنید با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که برای شما مناسب است و دوز مطمئنی مصرف می‌کنید. توصیه می‌کنیم یا یک پزشک مشورت کنید تا بتواند به شما کمک کند بسته به میزان آرتروز، میزان درستی از مکمل‌ها را نیز مصرف کنید. همچنین برای بررسی تداخلات احتمالی، کل مکمل‌ها و لیست داروهای خود را با پزشک خود بررسی کنید.

کپسول فلکسوم فلکسان

سخن پایانی

آرتروز یک بیماری مفصلی دردناک است که در دردهای شدیدی را به مبتلایان این بیماری تحمیل می‌کند. جهت تسکین آرتروز درمان‌های متعددی وجود دارد که بسیار موثر هستند اما در کنار این درمان‌ها استفاده از مکمل‌های مناسب برای پیشگیری و درمان ارتروز نیز می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند. از این رو در این مقاله به معرفی مکمل‎های مناسب برای پیشگیری و درمان آرتروز پرداختیم تا اطلاعات کاملی در این‌باره داشته باشید.

امیدواریم مطالب گفته شده در این مقاله برای شما مفید و سودمند واقع شده باشد. حال که با مکملهای مناسب برای درمان آرتروز آشنا شدید، بد نیست «درمان های کمکی برای ارتروز» را هم شناسایی کنید.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد