خرید محصولات برند درموسیس

راهکارهای پیشگیری از آرتروز

راهکارهای پیشگیری از آرتروز

تا سن 65 سالگی، بیش از نیمی از ما علائمی از آرتروز را مشاهده خواهیم کرد. اگرچه آرتروز (یا OA) با افزایش سن شایع تر است، اما بخشی اجتناب ناپذیر از پیری نیست. همانطور که محققان برای درک علل آرتروز تلاش می‎کنند، می توانند توصیه هایی برای کمک به پیشگیری از بیماری یا پیشرفت آن و کاهش تاثیر آن بر زندگی شما نیز ارائه دهند.

در این مقاله سعی کرده‌ایم تا تمامی راهکارهای پیشگیری از آرتروز را به طور کامل شرح هیم؛ بنابراین تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا هرآنچه که باید درباره پیشگیری از ارتروز بدانید به شما بگوییم. « علائم آرتروز» را در این لینک بخوانید.

قرص استئوپلاس یوروویتال

راهکارهای پیشگیری از آرتروز – کنترل وزن

یکی از راهکارهای پیشگیری از آرتروز کنترل وزن است. اگر وزن مناسبی دارید، حفظ آن وزن ممکن است مهمترین کاری باشد که می‌توانید برای پیشگیری از آرتروز انجام دهید. اگر اضافه وزن دارید، کاهش وزن ممکن است بهترین مانع شما در برابر این بیماری باشد. چاقی به وضوح یک عامل خطر برای ایجاد آرتروز است.

داده‌های اولین نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه (NHANES)، برنامه‌ای از مطالعات طراحی شده برای ارزیابی سلامت و تغذیه آمریکایی‌ها، نشان داد که احتمال ابتلا به آرتروز در زنان چاق تقریباً چهار برابر زنان غیرچاق است. این خطر برای مردان چاق تقریباً پنج برابر بیشتر از مردان غیرچاق بوده است. اضافه وزن مفاصل را تحت فشار قرار می‎دهد، به ویژه مفاصلی که وزن بدن را تحمل می‎کنند مانند زانوها، باسن و مفاصل پاها که باعث فرسایش غضروف می‎شود.

راهکارهای پیشگیری از آرتروز

کاهش حداقل 5 درصد از وزن بدن ممکن است فشار وارده بر زانوها، باسن و کمر را کاهش دهد. در مطالعه‌ای در مورد استئوآرتریت در جمعیتی در فرامینگهام، محققان تخمین زدند که زنان دارای اضافه وزن که 11 پوند یا حدود دو نقطه شاخص توده بدنی (BMI) از دست دادند، خطر ابتلا به ارتروز را تا بیش از 50 درصد کاهش دادند.

راهکارهای پیشگیری از آرتروز – ورزش

ورزش یکی دیگر از راهکارهای پیشگیری از ارتروز است. تحقیقات نشان داده اگر ماهیچه‌هایی که در امتداد جلوی ران قرار دارند ضعیف باشند، خطر ابتلا به آرتروز دردناک زانو در شما افزایش می‌یابد. خوشبختانه، حتی افزایش نسبتاً جزئی در قدرت عضلات چهارسر ران، می تواند این خطر را کاهش دهد.

کپسول آرترولیستیکا هولیستیکا

برای تقویت عضلات چهار سر ران، تاد پی استیتیک، MD، استاد طب فیزیکی و توانبخشی در دانشکده پزشکی UMDNJ-نیوجرسی، حرکات ایزومتریک و اسلایدهای دیواری را توصیه می کند. برای انجام این کارها، پشت خود را به دیوار و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید.

سپس به پشت به دیوار تکیه دهید و پاهای خود را تا جایی که راحت می توانید در مقابل خود قرار دهید. زانوها را خم کنید، دستان خود را روی کمر خود قرار دهید و با ستون فقرات خود بلغزانید و تماس خود را با دیوار حفظ کنید تا به حالت نشسته برسید. (زانوهای شما نباید بیش از 90 درجه خم شوند). سپس به آرامی به موقعیت اصلی خود برگردید.

آرتروز پا

هشت تا 10 بار تکرار کنید. اگر ترس از درد مفاصل بعد از ورزش شما را از ورزش باز می‎دارد، سعی کنید از گرما و سرما برای مفاصل دردناک استفاده کنید یا مسکن مصرف کنید. انجام این کار ممکن است ورزش کردن و فعال ماندن را آسان تر کند. ایمن‌ترین ورزش‌ها آنهایی هستند که کمترین وزن بدن را روی مفاصل وارد می‎کنند، مانند دوچرخه‌سواری، شنا و سایر ورزش‌های آبی. وزنه برداری سبک نیز گزینه در دسترس دیگری است، اما اگر در حال حاضر آرتروز دارید، ابتدا در این‌باره با پزشک خود صحبت کنید.

قرص کارتیژن دی مکس نیچرز انلی

از صدمات اجتناب کنید یا آنها را درمان کنید

آسیب دیدگی مفصل در جوانی شما را مستعد ابتلا به آرتروز در همان مفصل در سنین بالا می‎کند. آسیب رساندن به مفصل در بزرگسالی ممکن است مفصل را در معرض خطر بیشتری قرار دهد.

یک مطالعه طولانی مدت بر روی 1321 فارغ التحصیل دانشکده پزشکی جانز هاپکینز نشان داد افرادی که در نوجوانی یا بزرگسالی به زانو آسیب رساندند سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به آرتروز در آن زانو در مقایسه با افرادی که آسیب ندیده‌اند، بودند. افرادی که در بزرگسالی به زانوی خود اسیب وارد کردند، پنج برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به آرتروز در مفصل بودند.

آرتروز زانو

برای جلوگیری از آسیب مفاصل هنگام ورزش، موسسه ملی آرتریت و بیماری‌های اسکلتی عضلانی و پوست موارد زیر را توصیه می‌کند:

    • هنگام انجام نیم خم شدن زانو از خم شدن زانوهای بیش از 90 درجه خودداری کنید
    • برای جلوگیری از پیچ خوردن زانوها، در حین حرکات کششی تا حد امکان پاها را صاف نگه دارید
    • هنگام پریدن، با زانوهای خمیده فرود بیایید
    • قبل از ورزش، تمرینات گرم کردن را انجام دهید، حتی تمرینات کم شدت مانند گلف
    • بعد از ورزش های شدید خود را خنک کنید
    • کفش‌های مناسب بپوشید که جذب ضربه و پایداری را فراهم می‌کنند
    • روی نرم ترین سطح موجود ورزش کنید. از دویدن روی آسفالت و بتن خودداری کنید

راهکارهای پیشگیری از آرتروز – درست غذا بخورید

اگرچه هیچ رژیم غذایی خاصی برای پیشگیری از آرتروز مشخص نشده است، اما برخی مواد مغذی با کاهش خطر بیماری یا شدت آن مرتبط هستند. آنها عبارتند از:

سافت ژل ویتامین د3 2000 واحد ویواتیون

    • اسیدهای چرب امگا 3: این چربی‎های سالم التهاب مفاصل را کاهش می‎دهند، در حالی که چربی‎های ناسالم می‎توانند آن را افزایش دهند. منابع خوب اسیدهای چرب مکمل امگا 3 شامل روغن ماهی و روغن‌های گیاهی یا آجیل‎های خاص از جمله گردو، کانولا، سویا، بذر کتان،بزرک و زیتون است.
    • ویتامین D: تعداد انگشت شماری از مطالعات نشان داده‏اند که مکمل‏های ویتامین D باعث کاهش درد زانو در افراد مبتلا به آرتروز می شود. بدن شما بیشتر ویتامین D مورد نیاز خود را در پاسخ به نور خورشید می‎سازد. با خوردن ماهی‏های چرب مانند سالمون، ماهی خال مخالی، تن، ساردین و شاه ماهی می‏توانید ویتامین D بیشتری در رژیم غذایی خود دریافت کنید.

تزریق کورتیکواستروئید

کاهش درد آرتروز

اگر از قبل آرتروز دارید، همین مراحل می تواند برای کاهش درد و سایر علائم نیز مفید باشد. علاوه بر این، درمان‌های زیادی وجود دارد که پزشک می‎تواند توصیه یا تجویز کند. آنها از مسکن‏های بدون نسخه تا تزریق کورتیکواستروئیدها یا سایر ترکیبات و در نهایت جراحی برای جایگزینی مفصل دردناک و آسیب دیده را شامل می شود.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد