خرید محصولات برند درموسیس

همه چیز درباره مصرف کراتین در بانوان

همه چیز درباره مصرف کراتین در بانوان

یکی از پر تکرارترین سوالاتی که در خصوص مصرف کراتین در بانوان پرسیده می‌شود این است که آیا زنان هم به مصرف کراتین نیاز دارند؟ مکمل کراتین چیست؟ آیا مصرف این مکمل برای زنان هم دارای  فایده است؟ عوارض جانبی کراتین چیست؟ و در نهایت بهترین نوع کراتین برای استفاده چه نوع کراتینی است؟ برای به دست آوردن اطلاعات جامع در خصوص کراتین و یافتن پاسخ‌های دقیق شما را به مطالعه‌ی «عوارض کراتین بر کبد» و « فواید مصرف کراتین» ارجاع می‌دهیم؛ اما در ادامه‌ی همین مطلب هم تلاش می‌کنیم از اهمیت مصرف کراتین در بانوان به شکل متمرکز اطلاعاتی که لازم دارید را در اختیارتان بگذاریم.

کراتین-برای-خانمها

 از نکاتی که باید هنگام مصرف مکمل Creatine به آن توجه داشت، تأثیرات مصرف آن بر زنان است. به گفته‌ی برخی از کارشناسان این مکمل‌های کراتینه برای زنان مضر و آسیب‌رسان است؛ درحالی‌که برخی دیگر بر این باور هستند چنین ادعایی قابل اثبات نیست و زنان نیز می‌توانند همانند مردان از کراتین برای پرورش اندام و ساخت عضلات قدرتمند برای خود استفاده کنند.

درواقع می‌توان گفت حرف و حدیث پیرامونِ مصرف کراتین برای زنان به‌اندازه‌ای است که خیلی از آن‌ها بیم دارند از کراتین استفاده کنند؛ اما این ترس تا چه اندازه از نظر علمی صحیح است؟ شناخت کامل «مکانیزم کارکرد کراتین در بدن» بخش زیادی از این  ترس‌های واهی و بدون پشتوانه‌ی علمی را در هم می‌شکند.

از طرفی برخی براین باور بودند که مصرف کراتین برای زنان باعث می‌شود آن‌ها اندام‌هایی درشت و بیش‌ازحد بزرگ داشته باشند. همچنین نفخ و بزرگ‌شدن برخی اندام‌ها نیز از دیگر ترس‌های خانم‌ها در مصرف کراتین بوده است. برخلاف تصور عموم و همچنین به ادعای برخی تحقیقات، نه‌تنها این مکمل‌ها برای خانم‌ها مضر نیستند؛ بلکه گاهی در بهبود شرایط جسمی و حتی روحی نیز تأثیرات چشم‌گیری دارند.

کراتین-444

چرا مصرف کراتین برای زنان مهم است؟

معمولا بیشتر خانم‌ها حتی اگر وزن کمی داشته باشند، به ‌دنبال چربی‌سوزی و کاهش چربی‌های شکمی هستند. مصرف کراتین به‌عنوان یکی از مکمل‌های اساسی که به کاهش چربی و لاغری کمک می‌کند، اهمیت دارد. درواقع با مصرف کراتین شما به یک ماشین چربی‌سوزی حرفه‌ای بدل می‌شوید که در مدت‌زمان نه‌چندان طولانی به وزن و اندام دلخواه خود خواهید رسید. از طرفی چربی‌های زائد شکمی حذف خواهد شد.

اگرچه بدن خانم‌ها و آقایان تفاوت‌هایی با یکدیگر دارد؛ اما بدن در هر شرایطی برای ساخت عضلات و تقویت آن‌ها به مکمل کراتین نیاز دارد؛ چراکه کراتین سرشار از انرژی است. از طرفی تأمین انرژی موردنیاز برای انقباضات ماهیچه‌ای و حرکات سریع در این بافت نیازمند انرژی زیادی است که از طریق مصرف کراتین برآورده می‌شود.

همچنین زنان با مصرف کراتین موردنیاز بدن خود این توانایی را دارند، وزنه‌های سنگین‌تر را بلند کنند و با انجام تمرینات سخت ورزشی به اهداف خود دست یابند. کراتین مونوهیدرات این امکان را به شما می‌دهد که همواره مواد مغذی موردنیاز بدن را تأمین کنید.

مصرف کراتین در بانوان

میزان مصرف کراتین برای زنان تا چه اندازه مجاز است؟

البته این مسئله کاملا به شرایط بدنی و از طرفی فعالیت‌های فیزیکی در طول روز بستگی دارد. هر اندازه ورزش‌ها و تمرینات سنگین‌تر باشد، نیاز به مصرف کراتین بیشتر می‌شود؛ ولی در شرایط عادی مصرف 3 تا 5 گرم کراتین در طول روز برای زنان کافی است.

همچنین زنان نیز باید مصرف کراتین را به زمان‌های طلایی یعنی قبل و بعد از تمرین اختصاص دهند. در این صورت نتایج بهتری را دریافت خواهند کرد. همچنین قبل از خوابیدن و بعد از بیدار شدن نیز از دیگر زمان‌هایی است که اثرگذاری کراتین مصرفی را در بدن ورزشکاران یا حتی افراد عادی بیشتر خواهد کرد. جالب است اگر مصرف creatine  را به این زمان‌ها معطوف کنید، می‌توانید نتایج بهتر و سریع‌تری را در بهبود شرایط عضلانی خود یا لاغری مشاهده کنید.

مشکلات زنان در مصرف کراتین

مهم‌ترین عوارض مصرف کراتین برای بانوان

اگرچه عوارض جانبی مصرف کراتین به‌طورکلی آنچنان زیاد نیست که افراد را آزار دهد؛ اما مصرف نادرست یا بیش‌از اندازه آن باعث بروز اختلالاتی در سیستم گوارشی خواهد شد. ازجمله این مشکلات باید به نفخ شکمی یا دردهای معده اشاره داشته باشیم که در زنان شایع‌تر از مردان است.

البته باید توجه داشته باشید نفخی که در چنین وضعیتی رخ می‌دهد، کاملا با نفخ‌های عادی که تجربه کرده‌‌‌اید متفاوت خواهد بود. با کنترل مصرف کراتین و رعایت حداکثر میزان مصرف روزانه می‌توانید از بسیاری از این عوارض جانبی جلوگیری کنید. مصرف بیش‌ازحد یا قطع ناگهانی این مکمل‌های کراتینه‌ می‌تواند باعث بروز مشکلاتی از این قبیل شود.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد