خرید محصولات برند درموسیس

آیا با فواید مصرف کراتین آشنا هستید؟

آیا با فواید مصرف کراتین آشنا هستید؟

فواید مصرف کراتین، آنچه به شما برای کسب نتایج بهتر یاری می‌رساند!

بدون شک یکی از دانستنی‌های مربوط به مصرف مکمل‌ها شناخت دقیق مضرات و فواید استفاده از آن‌هاست. کراتین به عنوان یکی از مکمل‌هایی که در فرآیند سنتز پروتئین و ساخت عضله مورد توجه بسیاری از ورزشکاران قرار می‌گیرد از آن دست مکمل‌هایی است که به طور حتم باید علاوه بر نحوه‌ی عملکرد آن در بدن با فایده و ضررش هم آشنا شد.

پودر کراتین مونوهیدرات کیو ان تی

کراتین چیست؟ مکمل کراتین یکی از مکمل‌هایی است که حتی به‌صورت طبیعی هم در بدن یافت می‌شود؛ اما مصرف آن به‌صورت مکمل‌ ورزشی در بازار رایج است و افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند. خواص فوق‌العاده این مکمل باعث شده که علاوه‌بر ورزشکارها، حتی افراد عادی هم تمایل به مصرف کراتین داشته باشند. این کراتین‌ها سرشار از اسیدهای آمینه‌‌ی ضروری برای بدن هستند و سیستم‌های داخلی بدون حضور آنها نمی‌توانند سنتز پروتئین‌های مهم را انجام بدهند.

مصرف این مکمل نیز دارای مزایا و معایبی است که بهتر است پیش‌از آغاز مصرف به آن توجه داشته باشید. از میان تمام انواع مکمل‌ها، کراتین یکی از بهترین گزینه‌هایی است که علاوه‌بر تأمین انرژی مورد نیاز بدن، در فرآیند عضله‌سازی و حجیم‌ترکردن آن‌ها نیز نقش دارد. کراتین شهرت خود را بی‌دلیل کسب نکرده‌ است و تجارب بسیاری از افراد نشان می‌دهد تمام ادعاهای مطرح‌شده درخصوص این ماده صحت دارد.

در ادامه قصد داریم برخی از فواید و مزایای خرید کراتین و مزایای مصرف آن را عنوان کنیم. جالب است بدانید براساس گفته‌های بسیاری از محققان شما این فرصت را دارید که این مکمل‌ را حتی به‌صورت منحصربه‌فرد مصرف کنید و دیگر نیازی به مصرف مکمل‌های بیشتری نخواهید داشت؛ اما چرا و چگونه؟

https://roshapharmacy.com/product/16526/

 تأثیر مستقیم کراتین در عضله سازی

یکی از مهم‌ترین اهداف مصرف کراتین، تأثیری است که بر قدرت و مقاومت عضلات بدن دارد. درواقع یکی از اهداف آن است که شما علاوه‌بر داشتن ماهیچه‌های بزرگ و حجیم، قدرت و توان آن‌ها را نیز افزایش دهید. دراین‌صورت توانایی انجام کار به‌وسیله آن‌ها به‌شدت افزایش می‌یابد.

افزایش مصرف مکمل‌های کراتین به شما این نوید را خواهد داد که پس ‌از گذشت مدتی می‌توانید انتظار قدرت بیشتری از عضلات خود داشته باشید. همچنین افزایش حجم و ابعاد این بافت‌های عضلانی از دیگر مزایای مصرف چنین مکمل‌هایی محسوب می‌شود. البته باید توجه داشته باشید این مزیت تنها زمانی حاصل می‌شود که شما تمرینات ورزشی مناسبی را نیز به‌صورت همزمان پیگیری کنید؛ درغیراین‌صورت دستیابی به این اهداف دور از دسترس خواهد بود.

این مسئله بدین معناست که شما فرصت تجربه ورزش‌های سنگین و زدن وزنه‌های سنگین‌تر را خواهید داشت؛ چراکه مکمل creatine مستقیما این امکان را به شما می‌دهد خستگی کمتری را حین ورزش تجربه کنید. خستگی کمتر در طول تمرین، به معنای آن است که می‌توانید وزنه‌های بیشتر و سنگین‌تری را بزنید؛ بنابراین در یک کلام باید گفت مصرف کراتین به‌منزله‌ی افزایش قدرت بدنی، حجیم‌تر و قوی‌تر کردن بافت عضلات است.

فواید کراتین در عضله سازی

از طرفی کاهش التهابات و آسیب‌های سلولی باعث می‌شود زمان ورزش و تمرین‌های سخت فیزیکی به‌طرز قابل‌توجهی افزایش یابد. همچنین ذخیره گلیکوژن به بسیاری از ورزشکاران کمک می‌کند تمرینات استقامتی را بهتر تجربه کنند.

«کراتین سرعت رشد عضلات را افزایش می دهد و از این نظر موثرترین مکمل جهان برای افزایش حجم عضلانی است. در مطالعه‌ای نشان داده شده است که مصرف آن به مدت 5 تا 7 روز به طور قابل توجهی وزن بدون چربی و اندازه عضلات را افزایش می دهد.

این افزایش اولیه به دلیل افزایش محتوای آب ماهیچه‌های شما ایجاد می‌شود و در درازمدت، با سیگنال دادن به مسیرهای بیولوژیکی کلیدی و افزایش عملکرد باشگاه به رشد فیبر عضلانی کمک می‌کند.

در یک مطالعه‌ی دیگر از یک رژیم تمرینی 6 هفته ای، شرکت کنندگانی که از کراتین استفاده کردند، به طور متوسط ​​4.4 پوند (2 کیلوگرم) توده عضلانی بیشتری نسبت به گروه کنترل اضافه کردند.

به طور مشابه، یک بررسی جامع افزایش واضحی را در توده عضلانی در بین افرادی که کراتین مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که همان رژیم تمرینی بدون کراتین را انجام می‌دهند، نشان داد.

این بررسی همچنین محبوب‌ترین مکمل‌های ورزشی جهان را مقایسه کرد و به این نتیجه رسید که کراتین بهترین مکمل موجود است. از مزایای آن می توان به ارزان تر بودن و به مراتب ایمن تر بودن نسبت به سایر مکمل های ورزشی اشاره کرد.

آنچه گیاهخواران در مورد مصرف کراتین باید بدانند…

برنامه غذایی گیاه‌خواری به‌گونه‌ای چیده می‌شود که ممکن است با نقص برخی مواد مورد نیاز بدن همراه باشد. به‌همین دلیل آن‌ها برای تأمین این نیازها مجبور هستند مقادیر بالایی از مکمل‌های متنوع را مصرف کنند. مصرف کراتین در گیاه‌خواران تأثیرات مناسبی را نشان داده است.

طبق تحقیقات انجام‌شده در این خصوص این افراد نشان داده‌‌اند مصرف کراتین باعث می‌شود آن‌ها قادر به انجام تمرینات سخت ورزشی باشند. از طرفی این مسئله به پیگیری رژیم‌های غذایی آن‌ها کمک خواهد کرد. از آنجا که گیاهخواران گوشت را به عنوان اصلی‌ترین منبع غذایی در رژیم غذایی خود ندارند از ذخایر کمتری از کراتین بهره می‌برند. همچنین مصرف کراتین، ممکن است موجب کاهش سطح قند خون، بهبود عملکرد عضلانی، کمک به درمان بیماری کبد چرب غیرالکلی را هم برای مصرف‌کنندگانش پدید آورد.

مصرف کراتین در گروه‌های مختلف انسانی با توجه به شرایط بیولوژیک افراد و شرایط زندگی ایشان می‌تواند گاها نتایج متفاوتی را باعث شود. در مقاله‌ی «مصرف کراتین در بانوان» به میزان و عوارض مصرف کراتین در زنان پرداخته‌ایم.

نقش کراتین در بدنسازی

درواقع نقشی که کراتین در بدنسازی ایفا می‌کند به طرق مختلف عملکرد ورزشی شما را بهبود می‌بخشد. هرگاه فرد با شدت بالا ورزش می‌کند کراتین ذخایر فسفوکراتین را در عضلات بالا می‌برد و مقادیر مازاد آن را صرف تولید انرژی لازم برای بلند کردن اجسام با حجم بالا و سنگین می‌کند.

عضله سازی چه مواقعی مدیون کراتین می‌شود؟!

بر اساس مطالعات صورت گرفته مصرف کراتین در افراد کم‌تحرک و سالمندان به اندازه‌ی ورزشکاران حرفه‌ای می‌تواند اثرگذار باشد. به طور تقریبی ورشکاری که در کنار تمریناتش از کراتین استفاده می‌کند در مقایسه با ورزشکاری که تمرینات خود را بدون مصرف این مکمل پیش می‌برد ۲ تا ۳ برابر بیشتر شاهد افزایش رشد عضلاتش خواهد بود.

آیا میزان قدرت و عملکرد ورزشی شما می‌تواند متاثر از کراتین باشد؟

اگر در برنامه‌ی تمرینی خود «پرس سینه» داشته باشید ، حتما برایتان جالب خواهد بود که مصرف کراتین تا ۴۳ توان شما را برای انجام این تمرین افزایش خواهد داد. شگفت‌انگیز است، اینطور نیست؟ این مهم به علت افزاش ظرفیت تولید ATP است که منجر به بالا رفتن توان شما برای چند ثانیه بیشتر و شدید‌تر تمرین کردن است. 

پودرکراتين 100% گلد کر لاین ترك نوتریشن 

آیا کراتین بر مغز هم اثرگذار است؟

شاید برایتان جالب باشد که مصرف کراتین بر سلامت مغز و بهبود علائمِ بیماری‌های مرتبط با اعصاب از جمله آلزایمر، پارکینسون، سکته مغزی، صرع، آسیب مغز یا ستون فقرات، بیماری نورون حرکتی و کاهش حافظه اثر ویژه دارد.

همان‌طور که دیدید مصرف کراتین در کنار یک برنامه‌ی ورزشی زیر نظر مربی و متخصص تغذیه می‌تواند برای شما فواید بسیاری داشته باشد. شما چه تجربه‌ای از مصرف این مکمل‌ها دارید؟! و آیا قیمت مکمل کراتین‌ها را میدانید؟!

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد